Johansfors IF

Då var det dags för nästa lag! Johansfors IF

JIF var ett av lagen som förra året hade chansen att gå upp till divison 5. Jag var ju med som lagledare i A-laget i Sigfrid förra året. Första matchen spelade JIF hemma. Det var en jämn match som Sigfrid lyckades dra det längsta strået. Vann med 2-1 om jag inte minns fel. Sen när JIF skulle spela borta var det som ett helt annat lag gick ut på planen. JIF gick ut hårt och fick en spelare utvisad rätt fort. Efter det började lustigt nog JIF ta över matchen mer och mer. 5-2 i JIF´s fördel och dom fick serieledarna att darra.
JIF hamnade på en andraplats och fick chansen att kvala upp till femman.

Dom fick möta Mörlunda GIF och vinnarna där skulle möta Mörbylånga. Men matchen mot Mörlunda lyckades JIF få målvakten utvisad och gick förlorande ur matchen med 2-0 och hoppet om div 5 var slut.

Sen började inomhussäsongen. Det började med sin egen Allsbocupen där JIF gick utan en endaste vinst. Dom mötte Emmaboda, Lessebo, Örsjö och Lindås/Långasjö Där kanske cupens överraskning var att Örsjö lyckades komma 5:a totalt!

Sen var det Nybro Open. Det gick lika illa där. 3 förluster av lika många matcher. Dom fick stryk mot Flygsfors/Gadderås, Påryd och Madesjö

Jag vet inte hur det gick i Swedbank Cup i Emmaboda men dom tog sig inte vidare iallafall. Läste i JIF-bloggen http://jifblogg.blogspot.com/ att dom inte vann någon match alls.

Johansfors har inte haft någon vidare bra start på fotbollssäsongen 2011. Frågan är om det kommer gå lika bra för dom i div 6 Emmaboda som det gjorde förra året. Det blir tuffare motstånd vilken serie det än blir.

Årets målvakt: Weidner? Karlsson?
Årets comeback: Kommer Andreas "Klevis" Klevtuns knä att hålla i år? En sån ettrig mittfältare behövs i JIF.
Årets placering: 2:a?
Årets hårdaste spelare: Oscar Ahlström?


Nästa lag: Alsjöholms IF

Kommentarer
Postat av: Karl

tror att Johansfors kommer lekande lätt ta hem serien. Även om jag inte hoppas det så tror jag tyvärr det. Med dem nya klasspelarna från Emmaboda så tror jag dem blir ostoppbara. sen kan du inte göra jämförelse hur en klubb har gått i inomhus. vissa bryr sig inte om dem turneringarna och vissa är mkt sämre inomhus och sen överlägsna ute

2011-03-10 @ 12:59:04
Postat av: Elvis

Härligt att du tror det! Alla måste få ha en åsikt, eller hur?

Vad har jag jämfört Johansfors inomhusspel med undrar jag bara?

2011-03-15 @ 16:44:11
URL: http://adamekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0