Dom unga vek ner sig!

Igår den 22:e Januari utspelade sig en av årets viktigaste matcher! Dom unga och ettriga mot dom gamla och rutinerade!

Dom gamla började bäst och vann första matchen med 4-3! Dom unga hängde inte med och var rätt så vilse! Men efter denna match så delades dom 2 lagen till 3 lag istället. Dom unga märkte redan efter första matchen att det inte skulle gå bra!

Det gick desvärre inte lika bra för det gula laget som jag hamnade i (jag spelade ute). Men jag lyckades stänka in ett mål! :)

Det här var sista frivilliga träningen! På onsdag börjar det på riktigt igen! Det ska bli skönt att komma igång.
Vi skulle tydligen köra lite målvaktsträning! Det känns bra! Jag tycker inte jag har gjort någon bra inomhussäsong. Det blir till att ta revansch när vi kommer ut! :)


Vi väntar ännu på hur det kommer gå för våra kära Nybro-sexa! Många som har överklagat och ringt in till SMFF!
I början av veckan kommer vi få reda på hur det kommer att bli!

Men sen kan fundera på vilken serie man vill hamna i, med tanke på att ha chansen att gå upp. Det är många i Nybro-sexan som satsar på att gå upp. Sen i Emmaboda-sexan kommer alla dom "nya" lagen (Konga, Norrhult, Nöbbele, Åseda) direkt från femman! Jag antar att dom vill tillbaka. Sen har även förra årets slagpåse Älghult värvat en massa!

Vi får se hur det blir i början av veckan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0