Sur förlust....

Alla kände sig taggade till hemmapremiären mot Lenhovda. Vädret var skönt och känslan vädrade vinst...

Vi började jävligt bra och gjorde 1-0. Sen lyckas Lenhovdas bästa spelare nr 9 springa förbi våran backlinje och jag tvekar lite och 1-1 är ett faktum. Vi fortsätter spela bra och gör 2-1. Men Lenhovda nr 9 lyckas återigen springa förbi våran backlinje, jag springer ut men Lenhovda gör 2-2. Vi går till paus med dom siffrorna. Dock med några spelare skadade.

Vi går ut med bra självförtroende och har spelet. Men Lenhovda lyckas komma till anfall där deras spelare skjuter åt vänster men bollen nuddar Sebbe och bollen går åt höger och jag är chanslös! Lenhovda tar ledningen med 3-2. Vi försöker trycka på utan resultat! Jag känner en viss frustration och går onödigt hårt åt en spelare i Lenhovda som skjuter och bollen går utanför men domaren blåser straff och jag får gult kort. Lenhovda gör 4-2 och vi är inte i närheten av en reducering.

Efter matchen har jag jättedåligt självförtroende och förlusten känns som mitt fel. Men efter lite tänkande så är det ju endå en lagsport. Jag kan ta på mig 1 mål. Jag tycker vi har en oförmåga att göra mål, det är därför vi förlorar matchen.

Nu har vi uppehåll nästa omgång så vi ska se till att förbättra sammanhållningen genom att ha lite grillfest på Strandängen!

B-laget har premiär mot Sigfrid/Madesjö på tisdag! Hoppas på att få vara med och möta sina gamla lagkamrater!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0