Nybro Open

Då var lottningen till Nybro Open klar och Örsjö hamnade i grupp B tillsammans med:

Nybro IF U
Alsjöholm
Pukeberg

Första matchen är kl 22.00 mot Nybro IF U. Det är en match som kan sluta hur som helst. Det beror väl på vilket lag dom har med. Men absolut ingen omöjlig uppgift. Jag tror på ett lika resultat. 2-2

Andra matchen är 23.20 mot Pukeberg. Vad har dom för lag? Jag vet inte riktigt. Deras bästa målgörare har ju lämnat laget. Sebastian Nordström som prövar lyckan i Nybro IF. Men det här är inte heller någon omöjlig uppgift! Den här matchen vinner vi med 1-0

Sista matchen spelas klockan 00.40 mot Alsjöholm. Dom har plockat på sig inte mindre än 10 nyförvärv till kommande säsong. Känns ovisst men dom ska vi vinna mot. 4-0


Resterande grupper är:

Grupp A
Alsterbro/Kronofors IF
Tvärskogs IF
Orrefors IF
Bäckebo GoIF

Här tror jag att A/K och Orrefors (med nyförvärvet Simon Westergren från S:t Sigfrid) går vidare.

Grupp C
Johansfors IF
IFK Påryd
Madesjö IF
Flygsfors/Gadderås

Jag tror att F/G är starka med många bra och många nyförvärv går vidare tillsammans med Madesjö.

Grupp D
Flerohopp GoIF
S:t Sigfrids IF
Trekantens IF
Hökens FF

Klara gruppsegrare (borde) vara Trekanten som är starkast i den här gruppen. Sen står det mellan Flerohopp och Sigfrid. Jag tror att Sigfrid drar det längsta strået med många nya och bollskickliga spelare går vidare.


Det sämsta med den här cupen är verkligen tiderna. Värdelöst att spela mitt i natten! Men det får väl gå iallafall. Dock är det bra att dom som i Allsbocupen inte har dom värdelösa Futsal-reglerna!


Jag hoppas att jag blir piggare tills imorgon då vi har träning i Og-Hallen klockan 12 :)

En liten notis: Blev omnämnd i Marku Ahonens blogg (http://markku.bodabruk.se/). Hoppas att det ska locka lite läsare.

Jag avslutar detta inlägg med en liten video: http://www.youtube.com/watch?v=ljUzCX5KJn0

Kommentarer
Postat av: Elvis Jr

Du kan va nybro open!!!

2010-12-21 @ 08:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0