Fotbollsbloggen

Ja, då var det dags för att ta upp bloggandet igen. Nu är det tänkt att jag ska blogga för Örsjö IF. Jag är målvakt i Örsjö. Jag ska skriva lite om hur det är att spela i Örsjö och lite om annan lokal fotboll. Även om annan fotboll och kanske lägga upp lite roliga klipp.
Ni kan även läsa tidigare inlägg från min gamla blogg.

Jag tänkte börja med min första cup i Örsjö-tröjan. Allsbocupen i Johansfors. På pappret så såg det riktigt tungt ut:

Johansfors (DIV 6)
Emmaboda (DIV 4 elit)
Lindås/Långasjö (DIV 4)
Lessebo (DIV 4)
Örsjö (DIV 6)

Vi inleder turneringen mot L/L och det tog inte många minuter innan dom gör mål på oss. Vi är vilse och vet inte riktigt hur vi ska spela. Inte ihopspelade och lustiga regler (Futsal-regler) där man tex inte får passa tillbaka till målvakten osv. Målen rinner iväg och det slutar med 10-0. Jag kan ta på mig kanske 2-3 mål. Men det är ju klasskillnad och det märks.

Men det var ju bara att glömma den matchen och ladda om till nästa då vi skulle möta Lessebo. Vi börjar bättre i den matchen och ligger "bara" under med 3-1. Sen med mindre än 4 minuter gör dom 5 mål till och vi förlorar med 8-1. Tung inledning på cupen med 1 - 18 i målskillnad.

Nästa motstånd var det tuffaste motståndet på pappret. När vi går ut på planen är vi som ett helt nytt lag. Spelar bra men får spela i underläge hela tiden. Dom gör 1-0, vi gör 1-1 sen gör dom 2-1 osv. När vi ligger under med 3-2 så får vi en frispark till vänster, ca 10 meter från mål. Rasmus lägger upp bollen och har bara att passa bollen till Ricke som har ett bra skottläge. Men Rasmus väljer att skjuta själv och lägger en projektil i krysset och gör 3-3. Sen med 30 sekunder kvar gör vi 4-3 och lyckas hålla det och tar en underbar jävla seger mot Emmaboda.

Efter bara en match efter Emmaboda skulle vi möta värdlaget Johansfors. Det börjar på bästa sätt och Agge gör turneringens snabbaste mål. Efter avspark så lägger han en långboll på mål som går över Johansfors målvakt och vi leder med 1-0. Sen går vi fram till 3-0 med en minut kvar. Men sen gör Johansfors 2 snabba men Ricke avslutar matchen med 4-2.

Så med en värdelös inledning på cupen avslutar vi på bästa sätt och efter sista matchen kändes det som vi vunnit hela cupen. Vi kom ju 5:a totalt och det tycker iallafall jag en godkänt med tanke på motståndet!

Hela cupen vanns av Gullabo/Gullaboås. (Som även vann Sigfridscupen)

Jag avslutar detta inlägg med ett litet fotbollsklipp:
 http://www.youtube.com/watch?v=Wc4ukxnXksA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0