Min väg till WipeOut

Onsdag kväll

Jag har som en del utav er vet kommit med till tv-programmet WipeOut. Jag tänkte skriva hur jag tog mig dit.

Jag tror att jag såg annonsen på tv. Att man kunde söka till programmet. "Äh, vafan tänkte jag, vore roligt att söka så får vi se om det blir något".

Detta var innan sommaren. Sommaren gick och en kväll när jag satt hemma ringde dom och undrade om jag kunde komma upp på intervju, jag kollade buss och tåg för att det skulle passa. Men det var inget direkt som passade. Jag skulle höra av mig i slutet på veckan när jag hade kollat upp allting.
Jag ringde till några kompisar och kollade om vi skulle bila upp för att minska kostnaderna då. Men eftersom detta var på en vardag så jobbade ju alla. Jag ville inte köra själv så jag gav upp mina tankar om att vara med i WipeOut.

Sen gick det 3 veckor och dom ringde igen. Då hade dom intervjuer nästa vecka. Jag sa att jag skulle återkomma. Jag ringde chefen och förklarade hur det låg till och hon sa att jag självklart skulle åka upp på intervjun! Jag ringde tillbaka till dom och sa att jag skulle komma.

Så jag bokade hotell och åkte upp till Stockholm på en torsdag för intervjun var då på en fredag. Efter att ha kört med bara ett enda stopp på vägen (pissepaus) så tog jag mig till en kompis för en gott mål mat (äggröra och fryspizza). Aldrig har äggröra varit så gott! =) hehe.

Efter detta la jag mig i sängen och öppnade mig en välförtjänt öl! Det väntade en lång dag imorgon...

Efter att ha gått upp relativt för att få i mig en underbart god hotellfrukost begav jag mig ensam ut i Stockholm. Jag började med att ta mig in till stan från Älvsjö där jag bodde. Jag åkte in rätt tidigt och strosade runt lite på Stockholms gator. Sen efter lite promenerande satte jag mig på McDonalds och tog en kaffe och bara tittade på folk. Det är nog det roligaste man kan göra där uppe! =)

Men klockan gick så jag tog mig till intervjun. Först när man kom skulle man fylla i en massa frågor, tiden gick och det började komma lite mer folk. Till slut var vi nog runt 11 stycken. Sen fick vi gå in i lattjo-lajbanstudion (!) och den var inte stor. Vi satt där i en halvmåne framför 2 killar och 1 tjej som började med att fråga mig vad jag var för någon och varför jag sökt till WipeOut, jag tror jag pratade i minst fem minuter och bara babblade på om allt och ingenting. Sen gjorde resten av dom andra likadant. När vi gjort det så skulle vi "göra något". Vad som helst medans dom filmade. En kille försökte rocka rockring samtidigt som han stod på en balansbräda. Det gick inte alls! Haha. En annan körde irländsk julafton (snurra runt och runt på samma ställe) och skulle sedan han stå på händerna. Det gick också åt skogen! Men roligt att se. Sen var det då min tur. Jag sjöng lite Elvis, jaa. Vad skulle jag göra? Så jag drog igång "Love me tender"

Efter vi gjort detta så skulle vi skrika vårat "WipeOut-skrik". Jag bytte om till min Elvis-suite och vad jag skrek får ni se när jag kommer med på teven! =)

Nytt för i år är att alla ska ha sina egna kläder, något som representerar sig själv. Vad jag ska ha på mig kan ni se på bilden här nere!

Jag åker förresten ner till Argentina den 2:a Januari för att spela in programmet. Jag vet inte när det kommer sändas än bara.

På återseende!





Kommentarer
Postat av: Fanny

Att åka till Argentina den 2 januari, sitter ju inte helt fel alltså :P GRATIS också!



Fan. Jag borde också anmält mig!

2009-11-18 @ 21:10:19
Postat av: Adam

Jag klagar inte. =) Du skulle åxå ha sökt kunde vi åkt samtidigt ;)

2009-11-18 @ 21:40:23
URL: http://adamekholm.blogg.se/
Postat av: Sarah

Nej men fan vad kul ! :) dagen före ja fyller år med :) när du vet får du säga till så man inte missar de ;P Hoppas att de går bra å så där nere med :)

2009-11-28 @ 13:59:07
URL: http://sarahvardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0