S:t Sigfrids IF

S:t Sigfrid spelade i Nybro Open och det gick väl inte som väntat kanske. Det började bra med seger mot Flerohopp med 1-0. Sigfrid hade behövt att vinna mot Höken för att gå vidare då Flerohopp och Höken hade sina matcher mot Trekanten. Men med en dålig insats förlorade dom med 1-0 mot Höken och förorade mot Trekanten och därmed slutade dom 3:a i gruppen och gick inte vidare. Ett litet bakslag för SIF.

Jag spelade i Sigfrid i 6 år och har alltid trivts där. Det är en lagkänsla som alltid varit bra alla år jag varit med. Även när Sigfrid tappade jättemånga spelare andra året i div 5 när vi förlorade med 6-0. 8-0 osv så höll vi endå modet uppe. Det hände i år också. Fast den här gången var det när Sigfrid gick upp till div 5. Det fanns många olika anledningarr till att folk lämnade. Mycket tråkigt för SIF. Men dom har värvat rätt bra till den här säsongen:

Georgios "Jojje" Kalcidis - Tränare senast (tror jag) från IFK Kalmar

Alexander Norrgård
Ali Soukie
Jonathan Modig
Malik Krim
Malte Palm
Mattias Allgren
Niclas Borgryd

Många unga killar och dom flesta kommer ifrån Trekanten.

Det blir dock ingen rolig serie för Sigrid i år

Div 5 Södra

Agunnaryds IF
Braås GoIF
Furuby IF
IFK Grimslöv
Ingelstad IK
Liatorps IF
Vederslöv/Dänn. IF
S:t Sigfrids IF
Tvärskogs IF
Virestads IF
Vissefjärda GoIF
Åryds IK

Många långa resor och bara ett derby på hela året mot Tvärskog. 
Jag tror att Sigfrid kommer klara sig kvar i femman. Jag hoppas på det iallafall.


Årets mest rutinerade: Nicklas Holm (Nicolas Svensson?)
Årets frågetecken: Målvaktsfrågan?
Årets nyförvärv: Alexander Norrgård
Årets spel: http://sigfrid.org/flashspel/ 

Kommer snart i bloggen: Danska för nybörjare.

Nästa lag ut: Pukebergs IF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0