Danska för nybörjare...

Ja, det börjar ju närma sig nu....träningslägret i Danmark.

Jag skrev ju ett inlägg i Örsjös gästbok där jag skrev att jag skulle äta "biksemad" till "frokost".
"Biksemad" betyder pytt i panna och "frokost" betyder inte frukost som dom flesta kanske trodde utan det betyder lunch! Varför jag skrev just det vet jag inte. =) Kanske någon som blir sugen på pytt i danmark!? ;)

Lite ord som kan vara bra att veta i Danmark:

Tåge - Dimman (Gå in i dimman) Ett uttryck som kanske kan användas i Danmark? Vem vet? ;)

Værelse - Rum. Så vi kan hitta till våra rum dom sena nätterna ;)

Sjovt - Skojigt. Ja, för vi ska ha skojigt! :)

Pølse - Röd korv! För att det är så jävla gott!

Knallert - Moped. Bara för dig Poppe! ;)

Sen drar vi till med ett "danskt" klipp också: http://www.youtube.com/watch?v=4YFmCAdhdNQ


(Ett inlägg och Nybro IF kommer senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0